
Het heeft een tijdje geduurd, maar dit weekend heb ik dan toch de knoop doorgehakt en mijn Twitteraccount verwijderd.
De afgelopen vier weken, tijdens onze zomervakantie, heb ik dit medium nauwelijks gebruikt. Dat maakte het een stuk makkelijker, nadat ik eerder al de app van mijn telefoon en tablet had gegooid.
Ik had al langer twijfels bij Twitter, eigenlijk al sinds het na de overname werd opgedoopt tot X. Maar de druppel was deze reportage in de Volkskrant: Twitter is nu echt het domein geworden van trollen, toetsenbordridders en extreem-rechts. En vooral : daar wordt niets tegen gedaan.
Inderdaad, met veel passen en meten kun je je Twitteraccount vrij houden van dat soort lui. En inderdaad, het is ook een mooie manier om in de gaten te houden wat gebeurt en wat er speelt in de maatschappij.
Maar eigenlijk gaat het me in dit geval gewoon om het principe. Exit. Of zoals dat vroeger heette: twexit.

























