Mooie relativering

Een mooie relativering van al het Nederlandse ongenoegen, vanochtend in de Volkskrant – in de altijd lezenswaardige column van Peter de Waard.

Rust in de tent

Zelden met zoveel motivatie en overtuiging gestemd zojuist, in het paviljoen van de tennisvereniging hier in de wijk.

Ik heb gestemde voor rust in de tent. Voor oplossingen zoeken voor de problemen waar we wèl mee te maken hebben. De vergrijzing, het woningtekort, de financiering van de zorg, de stikstofcrisis, de kwaliteit van het onderwijs.

En nu maar hopen dat het helpt.